sunnuntai 2. heinäkuuta 2023

Etikka grenadine mocktail

 Olen hiukan katsellut, että monessa juomassa on grenadinesiirappia. Kaupasta ei saa semmoista enkä oikein tahtoisi turvautua nettikauppoihin sitä hankkiakseni. Olen sitten tutkinut, että grenadinen pitäisi olla granaattiomenapohjainen makusiirappi. Kaupasta toki saisi 100% granaattiomenamehua, joka voisi olla hyvä vaihtoehto, mutta huomasin, että juissilla oli sokeriton granaattiomena-vadelma mehu 1,25 eur, niin ostinpa sen. Vadelmahan on aika hyvän makuista mehua sekin ja jos seassa on vivahde granaattiomenaa, niin sekoitus voi olla aika hyvä. Muistaakseni olen joskus maistanut puhdasta granaattiomenamehua ja olikohan se ollenkaan hyvää. Jospa juissin mehu olisi sitten niin hyvä, että sitä voisi juodakin, niin minäpä keksin, että teen mehusta drinkin, jota kutsun grenadineksi. :D Joten tässä olisi etikka grenadine mocktail teille. Olen tässä mocktail harrastukseni alettua harmitellut, että tuossa muutama kuukausi sitten kävin kirpputorilla ja siellä olisi ollut shakeri myynnissä ja ajattelin sen ostaakkin, mutta en sitten raaskinut. Missäs mun shaker nyt on? Mutta tuossa kaupalta tullessani ajattelin, että shaker aika vittumainen pestä. Kulhoakun kehtaa vaan käytellä, niin vähän huuhtasee vaan hanan alla, niin eiköhän se oo jo tarpeeks puhdas. :D


Aineet:

1 tl    etikkaa
3 rkl eli 1 1/2 juomamitallista juissi sokeriton granaattiomena-vadelma mehu
1 tl    sokeria
2 kpl    jääpaloja

Vaihe 1:

Laitetaan shakeriin tai kulhoon etikka. Lisätään granaattiomena mehu ja sokeri. Sekoitetaan. Kaadetaan juoma cocktail lasiin ja lisätään jääpalat. Nauti!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti