torstai 29. kesäkuuta 2023

Etikka john collins mocktail

 Mun periaatteeksi on tullut, että jos juomassa on jotain giniä tai vodkaa ja sitten soodavettä, niin tämän olen yrittänyt saada aikaan etikalla + rainbow citrus limpsalla + rainbow tonic limpsalla. Koska olen juonut aika vähän paukkuja eläessäni, niin hankala sanoa tuleeko ihan saman makuista, mutta pääasia, että tulisi hyvänmakuisia sitten vielä erimakuisia juomia, jotka olisivat saaneet inspiraationsa jostakin jo keksitystä drinkistä tai juomasta. Mua vähän säälittää, että toi mun manhattan paukku oli niin kovin mitäänsanomaton mielestäni. Voi olla, että tarttis vähän sodastreamin käyttöä noihin mehuihin. Vähän sellainen keskinkertainen viritys. Mutta tämä John collins maistu jo aika hyvältä.


Aineet:

6 rkl eli 3 juomamitallista Xtra sitruunamehua
1 tl    sokeria
1 rkl eli puolikas juomamitallinen etikkaa
6 rkl eli 3 juomamitallista rainbow tonic limpsaa
4 rkl eli 2 juomamitallista rainbow citrus limpsaa
2 kpl jääpaloja
1 kpl sitruunarengas

Vaihe 1:

Laitetaan korkeaan drinkkilasiin sitruunamehu sekä sokeri. Sekoitetaan isolla lusikalla aika pieteetillä.

Vaihe 2:

Lisätään etikka. Lisätään tonic limpsa, citrus limpsa sekä koristellaan vielä jääpaloilla sekä sitruunarenkaalla. Sekoita vielä pikkasen. Nautitaan!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti